café de flore

image50

Det här är ett fantastiskt ställe som har extremt mycket historia och kultur bakom sig. Bland annat var det där som Simone de Beauvoir och Jean-Paul Sartre träffades. Lyckligt lottad som man är så är ägarnas systerson en väldigt god vän till mig, vilket inte bara ger mig en fantastik våning att bo i (precis ovanför cafét) utan den bästa frukosten man kan önska sig. Jag har klivit in här i alla möjliga tillstånd och oavsätt vilket så beställer jag alltid deras croque madame, färskpressad juice och en dubbelespresso. Det är mat för gudar kan jag lova. Att man inte får tillåtelse att gå därifrån utan minst ett glas champagne (ja, även till frukost) är ytterligare en fördel. Livet i Paris är hårt, mycket hårt.

Adress: 172 Boulevard St-Germain (precis vid hörnan av Rue St-Benoit)

Kommentarer
Postat av: AnnaLii

Jag blir inte alls avundsjuk. Verkligen inte. Jag vill OCKSÅ! *butter*

2008-05-30 @ 13:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0