hamleys

image22

När jag ska köpa födelsedagspresenter till barn blir jag alltid konfunderad. Man vill ju gärna att det ska vara något superkul och annorlunda, men det slutar alltid med att jag köper något som är intressant i ungefär en sekund. Det blir ytterligare en bil, en dinosaurie eller en tråkig docka. Meen, det finns typ en barnbutik i världen som fått mig att önska att jag var fem år, och det är Hamleys på Regent Street. Ett jättevaruhus med anor från 1760 och en jättepassion för leksaker.

Flera våningar högt och fyllt med leksakerna som gör föräldrarna avundsjuka. Jag lovar, vill du hitta något som kommer bli uppskattat och utslitet, åk till Hamleys. Även om du inte behöver köpa en present så är det ganska kul att gå loss på megastora nallebjörnar eller låtsaslandskap med eldrivna låtsasmänniskor och bilar.

Hamleys
188-196 Regent Street, Piccadilly Circus
Ta sig dit: T-banestationen Piccadilly Circus eller Oxford Street

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0